Ar žinojote, kad dažnai daliniu kroviniu pervezimas vyksta taip greitai, kad vairuotojai ne visada įsigilina, ką veža? Vienintelė jų užduotis yra operatyviai ir kokybiškai pristatyti prekes ten, kur jos ir turi būti. Tai gali būti kažkokia logistikos įmonė, sandėlys. Vairuotojas turi informaciją, kokios yra vežimo sąlygos, ir gali nežinoti tiksliai, ką būtent veža.
Ką žinot tolimųjų reisų vairuotojai
Paklauskime vieno tolimųjų reisų vairuotojo, ką jis paprastai veža. „Dažnai vežu maisto produktus, ir čia jau mano specifika. Aš paprastai nesu tikras, kokie jie būtent ir kiek jų yra. Tačiau žinau pogrupius. Ar mano daliniu kroviniu pervezimas yra pieno produktų, ar vaisių, ar kitų, kurie gali labai greitai sugesti. Čia labai svarbi informacija, nes pagal tai aš galiu pasakyti ir kada tą užsakymą padarysiu, ir kaip man reikia važiuoti, ar turiu labai skubėti. O ten pieno riebumas ar grietinės standumas man neturi rūpėti ir nelabai ir rūpi. Vežu ir viskas – čia jau mano yra reikalas darbinis“, – sako vairuotojas.
Kitas vairuotojas sako, kad visada tiksliai išsiaiškina, ką veža. „Žinau, kad kiti vairuotojai taip nesidomi, bet man pačiam labai smalsu. Nuo tada kai pradėjau dirbti, taip yra. Man visada įdomu pagalvoti: oho, dabar vežu 60 lėlių, arba 15 meškučių. O gal 10 tūkstančių meškučių. O gal kokias nors lemputes. Jeigu gaminiai turi specialias vežimo sąlygas, tada juo labiau noriu viską žinoti labai tiksliai“, – sako vairuotojas.
Ką žinai tu, padėdamas draugui
Taigi, pats vairuotojas nėra atsakingas, jeigu jo vežamoje siuntoje būtų ir koks tarantulas ar skorpionas. Jis pasirašo už krovinį, už jį būna atsakingi kiti. Tačiau kartais kur nors galime skaityti tokias istorijas, kaip kalėjime atsiduria žmonės, kurie „tik norėjo padėti draugui“ ir vežė kažką, net nežinodami, kas tai būtent yra. Tad ir tu, norėdamas padėti draugui ir paimdamas jo siuntą į tarptautinę kelionę, visada pasidomėki, ar jo arbatos maišeliuose tikrai yra būtent arbata.
Gerda
Visada krovinius reikia priimti tik patvirtintus ir su dokumentais. Neverta vežti katės maiše. Tokiu atveju gali nukentėti ne tik užsakovas, bet ir vežėjas. Žinoma, viso to galima išvengti kompiuterizavus paslaugų valdymo sistemas ir įvedus griežtą taisyklę vairuotojamas nevežti nieko daugiau apart asmeninių daiktų ir užsakovo krovinio.
http://www.terrait.lt/paslaugu-valdymo-sprendimai
Viktorija
Pervežant krovinius ne žemės transportu, o jūra ir upėmis, galioja incoterms sąlygos: https://hlogistics.lt/incoterms-salygos